Ieder jaar voert Arvalis een klanttevredenheidsonderzoek uit. Normaliter doen we dit digitaal. Afgelopen jaar besloten we bij een aantal klanten langs te gaan.
Met een kleine vertraging door corona ging marketingmedewerker Willemien Lemmers het afgelopen half jaar op pad. ‘Door aan de keukentafel gesprekken te voeren, ontstaat meer diepgang en krijg je concretere antwoorden,’ vertelt ze. Willemien bezocht verschillende type klanten. ‘We hebben gekeken naar een mooie spreiding over regio’s, sectoren en bedrijfsgrootte. Het grootste compliment dat je kunt krijgen wat mij betreft is dat klanten je aanbevelen bij anderen. Dan zijn ze namelijk echt tevreden. Het is fijn om te ervaren dat dit bij de klanten van Arvalis het geval is. En dat de adviseur de vertrouwenspersoon voor de klant is, soms zelfs buiten de zakelijke aspecten van het contact om.’
De klanten die bezocht zijn, werden ook gevraagd om suggesties voor verbetering. Zo werden er interessante gesprekken gevoerd over nieuwe diensten en werd duidelijk dat na een lange lockdown veel ondernemers weer behoefte hebben aan kennisbijeenkomsten. ‘Wel toegespitst op de specifieke behoeften van de ondernemers,’ sluit Willemien af. ‘Hier geven we als Arvalis natuurlijk graag gehoor aan. De eerste voorbereidingen voor de winterperiode zijn in volle gang. Houd onze nieuwsbrief en website in de gaten voor meer nieuws’!